ESC 2013 - Top 5
DATUM: 2013-05-19 | TID: 22:37:29 | KATEGORI: Top 5 songs

 
1. Zlata Ognevich - Gravity (Ukrania)
 

Guuud, hon har så en underbar röst. Hon är sjukt vacker oxå! Och jätten i början.. Fattar inte egentligen vad han gör där? Han bär in henne, sen går. HAHAH, men han passar jättebra som en jätte. Låten är asgrym, älskar den. Låter lite sådär Disney-aktigt. 

2. Emmelie de Forest - Only Teardrops (Danmark)
 

Låten låter så... Nordisk. Den har en liten Nordman-hint i sig. Jag hoppas att ni vet vem Nordman är.. xD Men jaa, låten har Norden i sig, vilket jag älskar. Lite annorlunda låt. Hon är grymt vacker och har en sjukt bra röst. 

3. Cezar - It's My Life (Rumänien)
 

Dude, han borde skippa snacket i början. Låten är helt amazing. Älskar kombon mellan techno och opera. Så annorlunda kombo, men ack, så grym. 

4. Robin Stjernberg - You (Sverige)
 

Robin förtjänar en bättre plats än 14. Hans låt var grym. Kanske inte lika bra som Loreen's förra året, men hans låt var awesome och han förtjänade mer poäng. Jag vet inte vad det är för fel på Europas smak på musik. Rösten är.. Gah.. Finns inga ord. 

5. Eythor Ingi - Eg A Lif (Island)
 

Det är så jävla synd om Island som aldrig har hostat ESC. De var skitnära 2009, men gaah, Norge snodde platsen. Aja.. Han liknar Thor boys and gurls. Fastän jag inte förstår låten, är den grymt vacker. Och han är 23 (!?). Sorry, men han ser ut som 30 bast. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?