En liten rolig historia (:
DATUM: 2013-05-26 | TID: 20:46:03 | KATEGORI:

Heey (: Hade tänkt berätta vad som hänt i veckan SO SHALL WE BEGIN! Eftersom att vi hade Öppet Hus i lördags så bad en lärare mig och Lisa att lägga fram ett par modeller av broar som vi gjorde i tekniken, men jag och Lisa var inte helt klara med våra så vi fick stanna i fredags för att göra klart de. Inte precis det enklaste som gjorts kan jag lova! Efter att vi målat de behövde vi gå och hämta grus (skulle ha det på bron, har inte en bild nu men lovar att jag slänger upp en så fort jag får tag på en) efter att man har gruset så kan vi börja med att lima fast allt grus på den första bron MEN gruset ville inte sätta sig och limstiftet till limpistolen tar slut så vi behövde gå och hämta fler stift. När vi går ner för att säga till en av våra lärare hittar vi ingen av de!! Vi tror ju att de är i skolan men bara inte vart vi trodde att de var så vi sket i att leta efter någon av våra lärare så vi fick lite stift från bildläraren istället. Gruset vill inte sätta sig och vi tröttnade på att försöka ( glömde nämna att vår kompis Sadia var med) så vi sket i det och bestämde oss för att gå hem istället. Vi var på övervåningen och för att komma i i vår korridor behövde vi gå en våning ner, men när vi försökte öppna dörren till korridoren så visade sig den vara stängd, vi gick ner till den tredje våningen ner och försöka öppna dörren men den var också stängd!! Vi gick tillbara till den 1 övre våningen och tänkte ta nöduttgången som vi har i en trädgård i skolan, men den var också stängd! SÅ VI VAR BOKSTAVLIGEN INLÅSTA I SKOLAN, TRAPPHUSET !!!!
Vi fick typ världens panik och visste inte vad vi skulle göra, alla hade gått ifrån skolan både lärare och elever! Jag höll typ på att börja gråta men skrattade också som faan och inte nog med det så hade jag asont i fötterna pga skorna jag hade på mig :P Vi försökte ringa upp till receptionen men de hade stängt så vi typ satt fast i skolans trapphus och visste inte vad vi skulle göra, det hade ju vart en brand i skolans reception och ett av mellanstadiets trapphus så man skulle inte precis vilja sova i skolan när det vart brand natten innan! Vi tänkte ju först ringa polisen, föreställ er ringa polisen och säga " Jo, hej vi är tre elever som fastnat i ---- skolans trapphus och kommer inte ut eftersom ingen är är här och alla dörrar är låsta både in och utifrån, skulle ni kunna komma och hjälpa oss" hahaha :P Nej, men i alla fall vi letade sedan upp skolans rektors mobilnummer och ringde upp henne så ringde hon ev av de biträdande rektorerna som kom och öppnade upp för oss :P Han kunde seriöst inte sluta skratta och har typ berättat det för varända lärare i skolan, tror nog att det var första gången de fått höra att elever är inlåsta i skolan haha. Jamen nu är drömmen om att bli inlåst i skolan över och man kan bocka av det från " Saker jag måste göra innan jag dör:" listan haha. Aja, nu  blev dehär inlägget lite för långt så jag tänker inte tillägga mer, gör det i nästa inlägg som jag tänker kasta upp direkt efter dehär hehe // Saraxx
 
 
(•_•)
                               <) )╯ all the single ladies
./ \.

( •_•)
                             \( (> all the single ladies
./ \.
 
(•_•)
  <) )╯
./ \.
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?